Kobi ne Demek?
Kobi , “Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler” ifadesinin kısaltmasıdır. Bu işletmeler, çalışan sayısı, yıllık gelir veya aktif büyüklük gibi kriterlerle tanımlanır ve genellikle büyük şirketlere göre daha az kaynağa sahip olurlar. Kobi ler, ekonominin önemli bir parçasıdır ve yenilikçi fikirler, esnek iş yapısı ve yerel ekonomilere katkılarıyla bilinirler. KOBİ’lerin tanımlanma kriterleri ülkeden ülkeye farklılık gösterebilir.
Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Yönetilen Hizmetler
Düşük Maliyet, Yüksek Değer
Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) birçok önceliği ve günlük talepleri dengelemek zorundadır. Müşteri kazanmak ve elde tutmak.
Verimsizlikten kaçınmak. Mükemmel müşteri hizmeti sunmak. Maliyetleri yönetmek. Çalışanları işe almak. Devlet düzenlemelerine uymak. Sektör trendlerini takip etmek.
Teknoloji, Kobi lerin süreçlerini basitleştirmesine, çalışan verimliliğini artırmasına ve rekabet avantajını sürdürmesine yardımcı olabilir. Ancak teknoloji, özellikle mobil cihazlar hızla yaygınlaştıkça ve bilgisayar ihtiyaçları hızla değiştikçe, kendi zorluklarını da beraberinde getirir.
İşte bu noktada yönetilen hizmetler devreye girer. Belirli bir hizmet seviyesi anlaşması çerçevesinde belirli bir süre boyunca düşük ve öngörülebilir bir maliyetle sağlanan özel BT desteği olarak tanımlanan yönetilen hizmetler, bugünün teknoloji ortamında en güvenli seçenektir. Özellikle reaktif veya kırık-düzeltme BT hizmetleri ile karşılaştırıldığında.
İstikrar ve Uzmanlık
Öngörülebilir BT maliyetleri. Yönetilen hizmetler, reaktif modda veya kırık-düzeltme modunda destekle değişken BT maliyetlerini proaktif destekle sabit maliyetlere dönüştürür. Bu, iş sahiplerinin etkili bir şekilde bütçe yapmalarına ve teknoloji sorunları ortaya çıktığında beklenmedik faturalarla karşılaşmak yerine, belirli bir programda ödeyebileceklerini ödemelerine olanak tanır.
Geçerli eğitim. BT personeli işe almak ve eğitmek, sürekli eğitim ve sertifikasyon maliyetleri küçük işletme sahiplerinin bütçesini zorlayabilir. BT dünyasında çok fazla bilgi sahibi değilseniz, bir BT çalışanının gerçekten nitelikli olup olmadığını nasıl anlayabilirsiniz? Yetersiz eğitim almış teknoloji “uzmanlarının” tüm sorunlarınızı çözebileceğini düşünmenize izin vermeyin.
Gerçek dünya deneyimi. Sertifikalar önemli olduğu kadar deneyim de önemlidir. Önde gelen yönetilen hizmet sağlayıcıları, daha önce görmedikleri çok az sorunla karşılaşırken, bir şirket içi BT çalışanı genellikle dar bir problem setine odaklanır. Fiziksel rahatsızlıklarınızı deneyimli bir doktorun çözmesini istersiniz, değil mi? Aynı şey bir BT destek ekibi için de geçerlidir.
Azaltılmış Risk, Dengelenmiş Rekabet Alanı
Güvenli bir bahis. Piyasa trendleri, hükümet düzenlemeleri, mali koşullar ve teknolojiler hızla değiştiğinden, her iş yatırımı belirli bir risk taşır. Güvendiğiniz bir yönetilen hizmet sağlayıcısı ile çalışmak, bu riskin çoğunu üstlenmek ve yönetmek için belirli bir endüstri bilgisi ve yılların deneyimi ile size büyük bir avantaj sağlar.
Gerçek bir rekabet avantajı. Çoğu küçük ve orta ölçekli işletme, büyük şirketlerin sahip olduğu güçlü dahili destek hizmetlerine ayak uyduramaz. Ancak bir yönetilen hizmet sağlayıcısı ile çalışmak, küçük şirketlere büyük şirketlerin sahip olduğu türde erişim ve uzmanlık sağlayarak kurumsal düzeyde çözümler sunar. Yönetilen maliyet yapıları ve ölçek ekonomileri gibi avantajlar şirketinize büyük bir avantaj sağlayabilir.
Uygunluk. Güvenlik duvarınız saldırılara karşı koyabilecek durumda mı? İş istasyonlarınızı ve sunucularınızı düzenli olarak denetliyor musunuz? Şirketiniz PCI güvenlik standartlarını uyguladı mı ve bu standartları korumak için çalıştı mı? KOBİ’ler kredi ve banka kartları, e-ticaret, havale gibi yollarla ticaret yapmak için daha fazla seçeneğe sahiptir. Ancak bu artan işlem alanı, daha fazla özen gerektirir. Yönetilen bir hizmet sağlayıcısı kullanmak, müşteri verilerini ve diğer hassas bilgileri koruma ile ilgili riskleri en aza indirmenizi sağlar. Bu bilgilerin yanlış kullanımı işinize ciddi zararlar verebilir.
Kırık-Düzeltme: Yüksek Maliyet, Düşük Değer
“Hey Margaret!” Birçok küçük firma BT sorunlarını şu şekilde ele alır: Günlük BT sorunlarını halletmek için bir BT çalışanı olmayan bir çalışana güvenmek. Margaret bu rolü istemedi, sadece onun yönünde gelişti. Ancak acil sorunları çözmesi istenen Margaret’in etkisi genellikle hesaplanmaz; ayrıca onun resmi BT bilgisi eksikliği, gelecekte daha pahalı onarım faturalarına yol açabilir.
“Benim bir adamım var.” “Hey Margaret!” destek stratejisinin hatasını fark eden küçük şirketler, sorunu çözmek için deneyimli bir teknik destek uzmanını yarı zamanlı, sabit saatlik ücretle çalıştırmayı denerler. Ancak “Benim bir adamım var” adamı, makul bir yaşam sürdürebilmek için 10-15 yarı zamanlı müşteriyle ilgilenmek zorunda kalabilir ve bir iş sahibi onu mutlak ihtiyaç duyduğunda her zaman müsait olmayabilir. Bu senaryoda, şirket daha teknik olarak yetkin bir çözüm elde eder. Ancak, zaman ve dikkat gerektiren bağımsız bir operatörün insafına kalır.
“Geek Squad’ı çağırın!” İş sahibi genellikle “Benim bir adamım var” adamını yalnızca bir sorun olduğunda gördüğünden, panik çağrıları yanıtsız kaldığında kaos yaşanır. İş sahibi, sarı sayfalara başvurmak ve genellikle acil ihtiyaca cevap verebilecek ilk şirketle yetinmek zorunda kalır. Bu teknik uzmanlar, bozuk sabit diskler ve diğer masaüstü sorunları için yardım sağlayabilirler, ancak genellikle karmaşık ağları desteklemek veya bir işletmenin özel ihtiyaçlarını anlamak için gereken becerilere sahip değillerdir.
“Hemen bir BT personeli işe al!” Anında kullanılabilirlik eksikliği bir sorun haline geldiğinde (veya “Benim bir adamım var” ve “Geek Squad” bir sorunu çözemezse), iş sahibi nihayet kullanıcı şikayetlerine cevap verebilecek bir dahili kaynak işe almaya karar verir. Yeni işe alınan kişi hemen çözülmesi gereken uzun bir sorun listesi ile karşı karşıya kalır. Ne yazık ki, hem iç BT kaynağı hem de şirket için, liste hiçbir zaman kısalmaz ve iç BT desteği sürekli olarak “reaktif” modda kalır, en ciddi soruna yanıt verir ve nadiren öne geçer.
Yönetilen Hizmetler: Düşük Maliyet, Yüksek Değer
Proaktif yaklaşım = kriz öncesi çözüm. İzleme ve bakım yazılımları, çalışan verimliliğini etkilemeden önce sorunları tanımlayabilir. Herkes, durumlar “beyaz-sıcak” acil durumlara dönüşmeden önce çözümün gerçekleştiğini bilerek daha rahat hissedebilir.
En uygun kaynağın standart uygulaması. Tanınan sorunlara önce en düşük maliyetli, en yüksek nitelikli kaynaklar uygulanırken, daha büyük sorunlar daha yüksek nitelikli kaynaklara sıvı ve sorunsuz bir şekilde yükseltilir, böylece hızlı bir şekilde çözüm sağlanabilir.
Önceliğe bakılmaksızın hızlı yanıt. Yerinde ve uzaktan BT desteğinin çeşitli seviyeleriyle, sorunlar ardışık sırayla değil, aynı anda ele alınabilir. Proaktif yaklaşım ayrıca, sorunlar hala gizliyken ve son kullanıcı tarafından tespit edilmeden önce çözülmesini sağlayarak en yüksek düzeyde yanıt verir. Anında etki, artan verimlilik; uzun vadeli etki, şirketin teknoloji yatırımını daha iyi kullanabilen daha teknoloji-okur yazar bir personeldir.
Son Söz Kobi lerin karşılaştığı hiçbir sorun — amansız rekabet, teknolojik karmaşıklık, daha az ile daha fazlasını yapma ihtiyacı — yakın zamanda ortadan kalkmayacaktır. Bu nedenle bu sorunlara yönelik yüksek kaliteli, düşük maliyetli bir çözümün değeri sadece artacaktır. CMIT Solutions, işinizi verimlilik ve üretkenlik açısından artırabilecek çeşitli yönetilen hizmetleri yıllar boyunca özelleştirmiştir.
Proaktif BT desteği, teknolojiye kapsamlı destek sağlayarak teknolojinin karmaşıklığını ortadan kaldırır ve sabit bir fiyatla — sürpriz olmadan — hizmet verir.
Kırık-düzeltme yaklaşımı, Kobi lerin ihtiyaçlarını karşılamadığı gibi, teknisyenler ve hizmet verdikleri küçük işletmeler arasındaki ilişkilere de zarar vermiştir. Küçük işletmeler, teknisyenlerin ağır iş yükü ve öngörülemeyen maliyetlerinden dolayı kendilerini savunmasız hissetmektedirler. Teknolojinin başarısının küçük ve orta ölçekli bir işletme için çok önemli olduğunun farkındayız ve CMIT Solutions olarak, bu bilinçle hizmet vermekteyiz.
Cmitsolutions.com